Přecházíme na elektronické online účetnictví

V 5 dílném cyklu článků „Přecházíme na elektronické online účetnictví“ se věnuji tomu, jaké výhody Vám tato metoda přináší. Jaké jsou dvě základní formy elektronických faktur a jaké mají vlastnosti. Jaké dvě hlavní metody pro přechod k elektronickému online účetnictví můžete využít. Závěrem cyklu Vám dám přesný tip jak začít.

Veškeré informace pochází z mé vlastní analýzy trhu a z vlastních zkušeností z přestupu na online účetnictví v mé praxi samostatného účetního.

1. Předpoklad automatizace
2. PDF Faktura (+video)
3. ISDOC Faktura (+video)
4. Platit jiným, nebo investovat do sebe?
5. Vstupte do plně elektronického světa účetnictví

Přecházíme na elektronické online účetnictví
4. Platit jiným, nebo investovat do sebe?

Říj 9, 2020

V minulých třech dílech cyklu jsme si pověděli o výhodách elektronického online účetnictví a dvou základních formátech elektronické faktury, s kterou se účetní spolupracující s malými firmami a osvč nejčastěji setkává. Je na čase poodhalit si, jakou možnost může externí účetní nebo malá účetní firma zvolit pro přechod k elektronickému vedení účetnictví.

Vlastní vzdělávání

Člověk by si měl před přechodem na elektronické online účetnictví především ujasnit to, jestli k tomu bude chtít využívat služeb jiných firem, které se v dlouhodobém horizontu prodraží, anebo radši investuje do vlastního vzdělání, které mu zůstane. Vědomosti se nevypaří dnem doběhnutí výpovědní lhůty a většina dovedností má širší škálu využití než jen pro samotné účetnictví.

Vědomosti pro práci s elektronickými dokumenty, elektronickou archivaci a online spolupráci dnes ve svém podnikání využije pravděpodobně každý podnikatel . Především e-commerce je na vzestupu a ČR je prý velmoc. Aby taky ne, platí zde to, co jsem napsal v prvním článku – nemusíte bydlet v předraženém centru, ale můžete tak vydělávat. Kromě prodeje do celého Česka je dnes krásně přístupná celá Evropa, a bez elektronické online práce to příliš efektivní nebude, co říkáte?

Věřím, že se rozhodnete pro vzdělání, přesto Vám ukážu i jiné řešení, které pro Vás může být zajímavé.

Firmy na automatické vytěžování faktur a elektronický archiv

Firmy tohoto charakteru momentálně rostou jako houby po dešti. Ještě v roce 2019 jsem nalezl pouze jednu funkční firmu, ačkoliv jsem po automatizaci celkem cíleně pátral. Dnes už je takových firem více a v cenách se dokážou lišit celkem zásadním způsobem. Každopádně jejich finanční model je většinou relativně velký zaváděcí poplatek + „cena za fakturu“. Čím víc jim toho dáte, tím víc peněz Vám z Vašich klientů ukousnou.

Pro účetní, co účtují jednotlivce a maličké firmičky, to smysl podle mě alespoň prozatím nedává.

Tak jako tak, tyto firmy od Vás budou vždy požadovat dodání dokladů v elektronické podobě, tedy minimálně jako obrázek ve formátu PDF. Pokud chcete plně elektronicky vést i klienty, kteří Vám dodávají v papíru, skenování se nevyhnete ani u této volby.

Takže jsme opět u jádra – budete se to muset naučit. Anebo si připlatit i za digitalizaci.

Příští a poslední článek bude věnován tomu, jakým způsobem můžete ve vlastní režii začít přechod na plně elektronické online vedení účetnictví.

Autor: Oldřich Tylšar

Fungovat elektronicky jde i ve vlastní režii s 0,- měsíčními náklady. Stačí pouze jednorázová investice v řádu tisícíkorun a trochu času. Vše Vás jsem schopen naučit.